فایننشال تایمز: بازارها منتظر سقوط 20 دلاری قیمت جهانی نفت باشند
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن گزارش کرده است که مذاکراتی که قرار است در ژنو در ارتباط با موضوع هسته ای ایران برگزار گردد و با توجه به ورود ایران به بازار نفت و کیفیت نفت ایران باعث سقوط 20 دلاری در هر بشکه قیمت نفت خام می شود.

فایننشال تایمز: بازارها منتظر سقوط 20 دلاری قیمت جهانی نفت باشند

 براساس این گزارش «شوک مثبت ارسال نفت» که از سوی ایران به بازار انجام خواهد شد باعث می گردد که قیمت نفت 20 دلار کاهش بیابد اما تحلیلگران نفتی اعتقاد دارند که عربستان سعودی مانع کاهش قیمت بیشتر نفت خواهد شد و قیمت نفت  را با حداکثر 10 دلار کاهش در این تراز نگه می دارد.

به گزارش بولتن نیوز، در ادامه این گزارش آمده است که طی هفته های گذشته هم تهران و هم واشنگتن لحن خود را نسبت به یکدیگر تغییر داده اند و لحن آنها نسبت به هم نرم تر شده است و این احتمال که ممکن است اختلاف ایران و گروه 1+5 در بحث پرونده هسته ای ایران ظرف مدت 3 تا 6 ماه به نتیجه برسد شرایط را برای کاهش قیمت نفت و افزایش فروش نفت ایران در بازار اروپا و آسیا فراهم کرده است.

به نظر می رسد که تحولات بازار نفت در طی ماه های نوامبر و دسامبر سال میلادی جاری روند خاصی را طی خواهد کرد و هرگونه اتفاق در موضوع پرونده هسته ای باعث می گردد که تحولات مهمی در بازار نفت و گاز  دنیا پیش بیاید هم ورود ایران به بازار نفت و هم امکاناتی که از طریق فروش بیشتر نفت ایران در سطح جهان ایجاد می شود باعث می گردد که توان تغییرات نفت در بازار جهانی شرایط جدیدی را تجربه نماید.

کمپانیهای بزرگ نفتی اروپائی و آمریکایی که برای چندین دهه با نفت ایران پالایشگاه های خود را تغذیه می کردند اکنون با تشنگی زائد الوصفی منتظر سرازیر شدن نفت ایران به بازار جهانی نفت هستند تا از این طریق بتوانند نفت ایران را در بازار جهانی خریداری کنند.

روز گذشته بلومبرگ نیز در خبری به نقل از فرانسیسکو بلانچ؛ رئیس بخش تحقیقات بانک مریل لینچ آمریکا، خبر داد: اگر با لغو تحریم ها نفت ایران مجددا به بازار برگردد، قیمت جهانی نفت تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:هسته ای,عربستان سعودی,کمپانی,تحقیقات,واشنگتن,
ارسال توسط پیمان معظمی